Meng & Company a/s

Øster Farimagsgade 73, kld,
2100 København

Email: skrivtil@meng.dk

Tlf.: +45 702 12345

Gæsteoplevelser

“Værtensklasse”
gæsteoplevelser fra A-Z

Omdrejningspunktet hos Meng & Company – ja, nogle vil sågar sige årsagen til, at vi har eksisteret siden 1990 – har altid været en indædt tro på, at begejstring og empatisk hjælpsomhed er nøglen til at kunne levere så gode gæsteoplevelser, at de kan mærkes i hoved, hjerte, krop og pengepung.

Når vi hjælper virksomheder med at udvikle “værtensklasse” gæsteoplevelser, så berører vi både de store organisatoriske forhold og de små ting, der ikke er småting. Alt efter hvad situationen kalder på.

Vores forløb er ikke konceptualiseret og “fyldt på flaske”. I stedet sammensætter vi de dele, der skal til for at løse det, du ønsker at komme i mål med. Delene har vi samlet gennem årene, og selv om ikke alle løsninger kalder på det samme indhold, er der alligevel nogle elementer, som går igen oftere end andre.

Kardinalpunkter i jagten på værtensklasse gæsteoplevelser

  • En gæstecentrisk kultur kommer ikke fra den ene dag til den 
 anden. Vi ved at det tager ca. 3 år før du indfrier det fulde potentiale.
  • Din organisation kigger på dig som leder. Så længe gæste-
 oplevelserne er vigtige for dig, vil de også være vigtige for 
 medarbejderne. Du afgør hvad I skal opnå som virksomhed. Jagt, tal om, fremhæv og hyld alle de ting I gerne vil have mere af. 
De gode gæsteoplevelser kommer af en ægte begejstring fra 
medarbejderne, samt en vilje og evne til at sætte sig i gæstens sted.
  • Hvis du vil være rigtig god, skal du træne. Uanset hvor din plads er i organisationen, skal du træne din evne til at levere empatisk hjælpsomhed. Den gode nyhed er: Vi har træningsprogrammet til dig.
  • Vær ambitiøs på gæsternes vegne. De bedste ledere og 
 medarbejdere er dem, der ikke er bange for at blive endnu bedre. Sæt mål, nå dem og sæt nogle nye.

Ikke to ens

Selv om der ikke findes to ens “Meng & Company-forløb”, så er der, som tidligere nævnt, nogle elementer, som vi ved virker.

Et eksempel på “år 1” kunne se sådan ud:

  • Behovsanalyse – Ledelsens “take” på udfordringerne, ønsket 
 resultat og muligt ressourcetræk.
  • Situationsanalyse – Interview af ledere, mellemledere og 
 medarbejdere. Er udfordringerne de samme som topledelsen har 
 defineret og hvad er det kulturelle starting point.
  • Ledertræning
  • Kickoff
  • Medarbejdertræning
  • Pitstops – digital eller fysisk sparring
  • Evaluering og planlægning af “år 2”

Hvordan skal dit forløb designes? Vi glæder os til at finde ud af det sammen med dig.

Kontakt os

Henrik Meng

Senior konsulent

henrik@meng.dk
Mobil: + 45 40 53 66 12

Casper Olesen

Senior konsulent

casper@meng.dk
Mobil: + 45 23 23 31 23

Meng & Company a/s © 2023. All Rights Reserved. CVR 13778140